http://likesue.blogg.se/

Myt eller funkar de verkligen?

God kväll allihop! Hoppas det är bra med er, för själv är jag fortfarande krasslig :S

Jag har läst en massa om en så kallad Ricinolja, den ska tydligen göra håret lent och få det att växa 5cm per månad, i vanliga fall ska håret bara växa 1cm/månad. Min första rektion var "WOOOW måste köpa de direkt!!", men jag tänkte att jag skulle läsa lite om det först innan jag köper något som kanske inte alls är bra!

Så här ligger Ricinolja är känt för att vara ett laxeringsmedel OCH på grund av att den är så flötig och trögflytande så använder man det även i maskiner. Det är gjort av Ricinfrön som kommer främst från Indien.



Nu har dock många börjat använda det i håret för att någon har kommit på att håret ska bli längre, lenare, smidigare osv osv..

Jag måste ärligt erkänn att jag inte tror på det riktigt, men enligt många så funkar det tydligen. Har sätt väldigt många före och efter-bilder, men som sagt jag tvekar. På något sätt känns det som att håret kommer bli jättefettigt och flötigt! Grejen är ju den, att man ska använda den i flera månader tydligen, då är de ju klart som fan att håret hinner bli längre hahaha! ;) + att man får utslag och mjäll av det och jag känner faktiskt ingen som VILL ha de! :O

Personligen så tycker jag att för att få vackert hår så ska man klippa det regelbundet, ha inpackningar 2-3 ggr i veckan, unvika att färga håret för mycket, att använda produkter med mycket alkoholer och sist men inte minst vara försiktig med att föna och platta håret. Det är mina tips till er iaf ;)

Aja här är allt ni behöver veta om ni vill använda/testa de ändå:

  1. Man kan köpa det på apoteket eller på BodyStore

    LÄNK: http://www.bodystore.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&Avd=3&artnr=A2532

  2. Använd det max 2-3 ggr i veckan

  3. Häll lite av oljan i händerna (inte för mkt) och dra det igenom hela hårbotten och hel vägen ut i topparna. OBS! massera in det i hårbotten.

  4. Låt verka i ca. 20 till MAX 30 minuter!

  5. Efter verkningstiden tvätta ur det med ljummet vatten och shampoo. Upprepa urtvättningen med shampoot några ggr för att verkligen få ur allt. Efter det kan man sköja igenom med balsam en gång (rekomenderas).

    Good Luck! ;)

Kommentarer
Emma

finns det inte något som heter maroccanolja också som ska vara väldigt bra för håret? :)

2012-01-17 10:28:13
Emma

finns det inte något som heter maroccanolja också som ska vara väldigt bra för håret? :)

2012-01-17 10:28:43
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: