http://likesue.blogg.se/

Hetsa sitt barn till plastikoperationer?

God morgon allihop! Hur mår alla idag? Jag mår faktiskt riktigt okej idag :D köpte Sinova forte igår och de blev faktiskt mycket bättre, så jag rekommenderar verkligen de om man är grovt förkyld! ;)

Men nu till en helt annan sak! I England finns de en kvinna vid namn Sarah Burge 52 år gammal. Hon anses som levande barbiedocka på grund av att hon har gjort över 100 plastikoperationer. Men de är inte de jag blir upprörd över, för jag anser att alla ska få göra de dom känner för. Vi kan inte döma en person som vill förändra sig själv, om dom inte är nöjda så dom inte de och då ska inte vi kritisera de hela tiden.

Ne de jag blir upprörd över är att hon hetsar sitt barn att genomföra bröstförstoring och fettsugning. Hennes dotter är 7 år gammal!


Dottern Poppy fick 2009 ett presentkort i bröstförstoring, som hon får använda när hon är 16 år. Men nu fick hon i julklapp en present som inte var en Barbidocka eller en prinsessklänning, utan fick en fettsugning för ca 72 000 kr som hon ska få använda när tiden är inne och hon "behöver" de. De är så otroligt sjukt! Hon blir ju i princip tvingad att gör som hennes mamma säger till henne! De är så hemskt!



Här är lite olika artiklar om samma ämne:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article14210654.ab

http://www.mirror.co.uk/news/top-stories/2012/01/05/surgery-addict-sarah-burge-gave-her-daughter-a-7-000-liposuction-voucher-for-christmas-115875-23682364/

Kommentarer
Serkë

Tja, om hon fortfarande vill ha fettsugning och bröstförstoring när hon är 16 så ok då, då är det hennes val. Men med en sådan morsa så tror jag nog att dottern kommer växa ifrån henne och när hon gör det så har hon 72 000 kr att göra vad hon vill med.

2012-01-15 14:55:36
Anonym

Tja, om hon fortfarande vill ha fettsugning och bröstförstoring när hon är 16 så ok då, då är det hennes val. Men med en sådan morsa så tror jag nog att dottern kommer växa ifrån henne och när hon gör det så har hon 72 000 kr att göra vad hon vill med.

2012-01-15 14:56:13
Anonym

Tja, om hon fortfarande vill ha fettsugning och bröstförstoring när hon är 16 så ok då, då är det hennes val. Men med en sådan morsa så tror jag nog att dottern kommer växa ifrån henne och när hon gör det så har hon 72 000 kr att göra vad hon vill med.

2012-01-15 14:56:33
pessys

sv: hahaha visst har jag ? ;)) allt bra med dig då?

2012-01-15 17:09:28
URL: http://pessys.blogg.se/
Jennifer

Stackars unge. Tycker verkligen inte att föräldrar ska försöka Forma sitt barn som dom vill ha dom.. Hade skämts om jag hade en sån mamma.. :P

2012-01-17 11:15:24
URL: http://baarajenniiifer.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: